Voor bloedafname, het inleveren van materialen of voor functieonderzoeken wordt u verzocht een afspraak te maken op een van onze afnamelocaties. Hiermee houden we het aantal mensen in de wachtruimte beperkt om de vereiste 1,5 meter afstand te kunnen borgen.

Maak hier uw afspraak

Ga naar het online afsprakensysteem om een afspraak te maken.

Nadat u een afspraak heeft gemaakt, ontvangt u een bevestigingsmail (controleer uw spambox indien u de bevestiging niet heeft ontvangen).

Voor het maken van een afspraak heeft u internet en een e-mailadres nodig. Heeft u dit niet? Dan kunt u telefonisch een afspraak maken via T 088 – 0037 705.

Voor een overzicht van de openingstijden van de afnamelocaties waar u op afspraak terecht kunt, kunt u de
locatielijst op afspraak raadplegen. 

Voor uw veiligheid en die van anderen, kunt u NIET bij ons op afspraak komen indien u:

  • corona-gerelateerde klachten heeft, of
  • een gezinslid of huisgenoot heeft die in de afgelopen 14 dagen is getest op corona met een positief testresultaat en er nog geen 14 dagen zijn verstreken sinds uw gezinslid of huisgenoot weer uit isolatie mocht.

U heeft corona-gerelateerde klachten wanneer u op één van deze drie vragen JA antwoordt:

  1. Heeft u koorts? of
  2. Heeft u luchtwegklachten (hoesten en/of kortademigheid) of
  3. Heeft u recent ontstane buikklachten zoals misselijkheid, braken en/of diarree

Let op: In deze gevallen, kunt u zonder afspraak terecht op een van onze Verhoogd Risico Locaties
(zie Locaties en openingstijden) waar wordt gewerkt met speciale beschermingsmiddelen.

Kunt u geen afspraak maken?

Indien u geen mogelijkheid heeft om een afspraak te maken, dan kunt u terecht bij één van onze locaties tijdens een inloopspreekuur. Kijk op deze locatielijst inloopspreekuur waar en wanneer u terecht kunt.

Afspraak wijzigen of annuleren

Kunt u onverhoopt niet op uw afspraak komen? U hoeft deze niet per mail of telefonisch te annuleren. Indien nodig kunt u gewoon een nieuwe afspraak maken. Heeft u een vraag over uw afspraak of hulp nodig bij het maken van een afspraak, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum. Het klantcontactcentrum is bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.00 uur via T 088 0037 705.

Kan ik voor alle onderzoeken overal terecht?

Nee, dit hangt van het soort onderzoek af. Uw arts heeft u een aanvraagformulier meegegeven. Op sommige formulieren staat extra informatie over de locatie waar u terechtkunt en de voorbereiding, lees uw formulier daarom zorgvuldig om te weten of u een afspraak kunt maken.

Let op: voor de volgende onderzoeken kunt u geen afspraak online maken:

  • Sperma inleveren
  • Synacthentest
  • Dysmorfe erytrocyten (urine)
  • Lactose tolerantie test (LTT)
  • H2-ademtesten (lactose/lactulose/glucose ademtest)

Meer informatie krijgt u van uw (huis)arts en/of kunt u lezen in de informatiefolders van de betreffende onderzoeken.

Hoe laat verwachten wij u?

  • Wij verwachten u op het tijdstip van de afspraak. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om op tijd te verschijnen, kom niet te laat maar ook niet te vroeg.
  • Als u te vroeg bent, blijft u dan nog even in de auto of indien mogelijk buiten wachten. Wanneer u 5 minuten voor tijd naar binnen gaat is dat ruim voldoende.
  • Heeft u een afspraak en krijgt u onverhoopt corona-gerelateerde klachten (koorts en/of luchtwegklachten en/of recent ontstane buikklachten zoals misselijkheid, braken en/of diarree) dan moet u ons bellen om de afspraak te verplaatsen naar één van onze speciale afnamelocaties. Neem dan contact op met ons klantcontactcentrum (afspraken) op T 088 0037 705.

Denkt u aan onze huisregels?

Voor uw veiligheid en die van anderen, vragen wij u de volgende huisregels in acht te nemen:

  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Ga alleen de wachtkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
  • Er mag maximaal één patiënt per prikkamer naar binnen.
  • Wij schudden geen handen.
  • Kijk tijdens de bloedafname de andere kant op.