Bloedafname op afspraak2021-07-21T17:13:17+02:00
Aangepaste openingstijden afnamelocaties (zomersluiting)2021-07-21T17:13:49+02:00

Gedurende de zomerperiode zijn sommige afnamelocaties (deels) gesloten. In het overzicht hieronder kunt u zien welke locaties dat zijn, van wanneer tot wanneer de zomersluiting loopt en wat de openingstijden zijn gedurende de zomersluiting.

28 juni t/m 3 september

5 juli t/m 27 augustus

12 juli t/m 25 juli

12 juli t/m 1 augustus

Voor een overzicht van de openingstijden van de afnamelocaties waar u op afspraak terecht kunt, kunt u de
locatielijst op afspraak raadplegen. 

U kunt ook terecht op één van onze locaties tijdens een inloopspreekuur. Kijk op deze locatielijst inloopspreekuur waar en wanneer u terecht kunt.

Werkzaamheden2021-07-05T07:31:36+02:00

De afnamelocatie Medisch Centrum Roelof Hartplein (Amsterdam) is momenteel dicht. Deze locatie wordt de komende periode (vanaf 5 juli 2021) verbouwd. Op dit moment is de openingsdatum nog niet bekend. Als de openingsdatum bekend is zal dit bericht worden bijgewerkt.

.

Voor de veiligheid van onze patiënten en medewerkers heeft Atalmedial een online afsprakensysteem in gebruik genomen. Maak een afspraak op één van onze locaties voor bloedafname, het inleveren van materialen of voor functieonderzoeken. Op deze manier houden we het aantal mensen in de wachtruimtes beperkt om de vereiste 1,5 meter afstand te kunnen borgen.

Maak hier uw afspraak

Ga naar het online afsprakensysteem om een afspraak te maken.

Nadat u een afspraak heeft gemaakt, ontvangt u een bevestigingsmail (controleer uw spambox indien u de bevestiging niet heeft ontvangen).

Voor het maken van een afspraak heeft u internet en een e-mailadres nodig. Heeft u dit niet? Dan kunt u telefonisch een afspraak maken via T 088 – 0037 705.

Voor een overzicht van de openingstijden van de afnamelocaties waar u op afspraak terecht kunt, kunt u de
locatielijst op afspraak raadplegen. 

U kunt ook terecht op één van onze locaties tijdens een inloopspreekuur. Kijk op deze locatielijst inloopspreekuur waar en wanneer u terecht kunt.

Denkt u aan onze huisregels?

Voor uw veiligheid en die van anderen, vragen wij u de volgende huisregels in acht te nemen:

  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Ga alleen de wachtkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
  • Er mag maximaal één patiënt per prikkamer naar binnen.
  • Wij schudden geen handen.
  • Kijk tijdens de bloedafname de andere kant op.

Heeft u nog vragen over het coronavirus, onderzoek of het online afsprakensysteem?

Hieronder kunt u de antwoorden veelgestelde vragen vinden. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u het contactformulier invullen.

Wat zijn corona-gerelateerde klachten?2020-11-09T15:45:08+01:00

U heeft corona-gerelateerde klachten wanneer u op één van deze drie vragen JA antwoordt:

  • Heeft u koorts? of
  • Heeft u luchtwegklachten (hoesten en/of kortademigheid)? of
  • Heeft u recent ontstane buikklachten zoals misselijkheid, braken en/of diarree?
Ik heb corona-gerelateerde klachten. Kan ik op afspraak langskomen?2020-11-30T16:35:42+01:00

Nee, als u corona-gerelateerde klachten heeft kunt u niet bij ons op afspraak langskomen.

U kunt dan wel zonder afspraak terecht op een van onze Verhoogd Risico Locaties (zie Bloedafname op Verhoogd Risico Locaties op de Locaties en openingstijden-pagina) waar wordt gewerkt met speciale beschermingsmiddelen.

Ik heb zelf geen corona-gerelateerde klachten maar wel een gezinslid of huisgenoot die positief is getest op corona. Kan ik op afspraak langskomen?2020-11-30T16:35:04+01:00

U kunt niet bij ons op afspraak langskomen indien u een gezinslid of huisgenoot heeft die in de afgelopen 14 dagen is getest op corona met een positief testresultaat en er nog geen 14 dagen zijn verstreken sinds uw gezinslid of huisgenoot weer uit isolatie mocht.

U kunt dan wel zonder afspraak terecht op een van onze Verhoogd Risico Locaties (zie Bloedafname op Verhoogd Risico Locaties op de Locaties en openingstijden-pagina) waar wordt gewerkt met speciale beschermingsmiddelen.

Kan ik voor alle onderzoeken op alle locaties van Atalmedial terecht?2020-11-09T15:54:11+01:00

Nee, dit hangt van het soort onderzoek af.

Uw arts heeft u een aanvraagformulier meegegeven. Op sommige formulieren staat extra informatie over de locatie waar u terechtkunt en de voorbereiding van het betreffende onderzoek. Wij verzoeken u daarom om uw formulier zorgvuldig door te lezen.

Kan ik voor elk onderzoek online een afspraak maken?2020-11-09T15:54:55+01:00

Nee, voor de volgende onderzoeken kunt u geen afspraak online maken:

  • Sperma inleveren
  • Synacthentest
  • Dysmorfe erytrocyten (urine)
  • Lactose tolerantie test (LTT)
  • H2-ademtesten (lactose/lactulose/glucose ademtest)

Voor deze onderzoeken dient u vooraf telefonisch een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan van maandag t/m vrijdag van 08.00 – 17.00 uur via telefoonnummer 088 – 0037 735.

Meer informatie krijgt u van uw (huis)arts en/of kunt u lezen in de informatiefolders van de betreffende onderzoeken.

De afsprakenplanner opent niet in mijn internetbrowser, wat moet ik doen?2020-11-09T16:28:37+01:00

De afsprakenplanner werkt in de meest gebruikte internet browsers, zoals Chrome, Internet Explorer, Safari en Firefox. Sommige browsers die weinig worden gebruikt, zoals Waterfox, ondersteunen de afsprakenwebsite niet.

Opent de website niet of loopt het systeem vast, gebruik dan een andere browser of probeer het later opnieuw.

Ik heb geen e-mailadres. Hoe kan ik nu toch een afspraak maken?2021-07-06T09:42:40+02:00

Iemand anders kan ook online een afspraak voor u maken als hij/zij een geldig e-mailadres heeft.

Als u geen online afspraak kunt of wilt maken, dan kunt u telefonisch contact opnemen met ons klantcontactcentrum via 088 – 0037 705. Houd er rekening mee dat het druk kan zijn en de wachttijd kan oplopen.

Indien u geen mogelijkheid heeft om (online) een afspraak te maken, dan kunt u terecht op één van onze locaties tijdens een inloopspreekuur. Kijk op deze locatielijst inloopspreekuur op welke afnamelocaties u terecht kunt.

Welke afspraak reden moet ik kiezen voor mijn afspraak?2021-03-31T10:57:06+02:00

Het kan zijn dat u niet precies weet welke afspraak reden u moet invullen in ons online afsprakensysteem.

Hieronder is een tabel te vinden met uitleg wat de afspraak redenen betekenen.

Hoe lang van tevoren kan ik een afspraak maken?2020-11-09T15:57:54+01:00

Het is mogelijk om tot zestig dagen van tevoren een afspraak te maken.

Ik heb een afspraak gemaakt, maar ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen. Wat moet ik doen?2020-11-09T16:28:49+01:00

Het is mogelijk dat de afspraakbevestiging in uw spambox terecht komt. Ontvangt u ook daar geen bevestigingsmail, dan hoeft u niet te bellen. Uw afspraak is gemaakt en gaat door.

Ik heb een afspraak gemaakt, maar ik ben helaas verhinderd. Moet ik mijn afspraak afzeggen?2021-02-09T14:28:20+01:00

Kunt u onverhoopt niet op uw afspraak komen? U kunt deze hier annuleren door op “Afspraak annuleren” te klikken. Indien nodig kunt u ook uw afspraak verzetten. Klik dan op “Afspraak wijzigen”. Heeft u een vraag over uw afspraak of hulp nodig bij het maken van een afspraak, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum. Het klantcontactcentrum is bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.00 uur via T 088 0037 705.

Let op
U kunt uw afspraak alleen online afzeggen of verzetten als u uw afspraak eerder ook online had gemaakt. Als u telefonisch een afspraak had gemaakt wordt u verzocht om ons klantcontactcentrum te bellen om deze af te zeggen of te verzetten via T 088 0037 705.

Ik heb een afspraak gemaakt en zal op de dag van mijn afspraak langskomen. Zijn er extra maatregelen door het coronavirus waar ik rekening mee moet houden?2020-11-09T16:00:00+01:00

U wordt verzoek om de volgende maatregelen in acht te nemen:

  • Houd anderhalve meter afstand en schud geen handen
  • Desinfecteer uw handen
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi ze weg na gebruik
  • Kijk tijdens afname de andere kant op
  • Atalmedial volgt de landelijke richtlijnen m.b.t. het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen op
  • In de wachtkamers kunnen een maximaal aantal mensen plaatsnemen. Bij binnenkomst op onze afnamelocaties wordt op posters vermeld hoeveel mensen er in de wachtkamer plaats kunnen nemen.
  • Ga alleen de wachtkamer en prikkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
Waarom wordt mijn huid niet gedesinfecteerd voor de afname?2020-11-09T16:00:54+01:00

De hygiënemaatregelen die wij volgen schrijven niet voor dat het desinfecteren van de plek van afname noodzakelijk is. Voor iedere patiënt gebruiken we een nieuwe, steriele naald en de afnamemedewerkers desinfecteren de handen nadat zij een een patiënt hebben geholpen. Dit zorgt ervoor dat de afname veilig en hygiënisch kan gebeuren.

Ik heb een afspraak gemaakt. Moet ik een mondkapje dragen?2020-11-09T16:02:32+01:00

Afhankelijk van de afnamelocatie kan u gevraagd worden een mondkapje te dragen. Wanneer een mondkapje verplicht is op de locatie waar u een afspraak heeft, staat dit in de afspraakbevestiging, die u per mail ontvangt, vermeld.

Ga naar de bovenkant