Locaties en openingstijden2021-09-23T10:03:02+02:00

Atalmedial is werkzaam in de regio’s Amsterdam, Amstelland, Kennemerland, Alphen aan de Rijn, Leiden, Leiderdorp en Flevoland. Ook in deze tijd van het coronavirus kunt u bij ons terecht voor de diagnostiek die nodig is. Uw veiligheid en die van onze medewerkers is voor ons van groot belang. Daarom werken we met verschillende soorten locaties om zoveel als mogelijk verdere besmetting te minimaliseren. Afhankelijk van het oordeel van uw huisarts wordt u doorverwezen naar een van onze Laag Risico Locaties of Verhoogd Risico Locaties.

Atalmedial heeft een online afsprakensysteem in gebruik genomen. U kunt nu een afspraak maken bij onze locaties voor bloedafname, het inleveren van materialen of voor functieonderzoeken. Op deze manier houden we het aantal mensen in de wachtruimtes beperkt om de vereiste 1,5 meter afstand te kunnen borgen.

Denkt u aan onze huisregels?

Voor uw veiligheid en die van anderen, vragen wij u de volgende huisregels in acht te nemen:

  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Ga alleen de wachtkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
  • Er mag maximaal één patiënt per prikkamer naar binnen.
  • Wij schudden geen handen.
  • Kijk tijdens de bloedafname de andere kant op.
Bloedafname op Laag Risico Locaties2021-11-22T08:10:04+01:00

Voor bloedafname, het inleveren van materialen of voor functieonderzoeken wordt u verzocht een afspraak te maken op een van onze afnamelocaties. Hiermee houden we het aantal mensen in de wachtruimte beperkt om de vereiste 1,5 meter afstand te kunnen borgen.

Maak hier uw afspraak

Ga naar het online afsprakensysteem om een afspraak te maken.

Nadat u een afspraak heeft gemaakt, ontvangt u een bevestigingsmail (controleer uw spambox indien u de bevestiging niet heeft ontvangen).

Voor het maken van een afspraak heeft u internet en een e-mailadres nodig. Heeft u dit niet? Dan kunt u telefonisch een afspraak maken via T 088 – 0037 705.

Voor een overzicht van de openingstijden van de afnamelocaties waar u op afspraak terecht kunt, kunt u de
locatielijst op afspraak raadplegen. 

Voor uw veiligheid en die van anderen, kunt u NIET bij ons op afspraak komen indien u:

  • corona-gerelateerde klachten heeft, of
  • een gezinslid of huisgenoot heeft die in de afgelopen 14 dagen is getest op corona met een positief testresultaat en er nog geen 14 dagen zijn verstreken sinds uw gezinslid of huisgenoot weer uit isolatie mocht.

U heeft corona-gerelateerde klachten wanneer u op één van deze drie vragen JA antwoordt:

  1. Heeft u koorts? of
  2. Heeft u luchtwegklachten (hoesten en/of kortademigheid) of
  3. Heeft u recent ontstane buikklachten zoals misselijkheid, braken en/of diarree

Let op: In deze gevallen, kunt u zonder afspraak terecht op een van onze Verhoogd Risico Locaties
(zie Locaties en openingstijden) waar wordt gewerkt met speciale beschermingsmiddelen.

Kunt u geen afspraak maken?

Indien u geen mogelijkheid heeft om een afspraak te maken, dan kunt u terecht bij één van onze locaties tijdens een inloopspreekuur. Kijk op deze locatielijst inloopspreekuur waar en wanneer u terecht kunt.

Afspraak wijzigen of annuleren

Kunt u onverhoopt niet op uw afspraak komen? U hoeft deze niet per mail of telefonisch te annuleren. Indien nodig kunt u gewoon een nieuwe afspraak maken. Heeft u een vraag over uw afspraak of hulp nodig bij het maken van een afspraak, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum. Het klantcontactcentrum is bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.00 uur via T 088 0037 705.

Kan ik voor alle onderzoeken overal terecht?

Nee, dit hangt van het soort onderzoek af. Uw arts heeft u een aanvraagformulier meegegeven. Op sommige formulieren staat extra informatie over de locatie waar u terechtkunt en de voorbereiding, lees uw formulier daarom zorgvuldig om te weten of u een afspraak kunt maken.

Let op: voor de volgende onderzoeken kunt u geen afspraak online maken:

  • Sperma inleveren
  • Synacthentest
  • Dysmorfe erytrocyten (urine)
  • Lactose tolerantie test (LTT)
  • H2-ademtesten (lactose/lactulose/glucose ademtest)

Meer informatie krijgt u van uw (huis)arts en/of kunt u lezen in de informatiefolders van de betreffende onderzoeken.

Hoe laat verwachten wij u?

  • Wij verwachten u op het tijdstip van de afspraak. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om op tijd te verschijnen, kom niet te laat maar ook niet te vroeg.
  • Als u te vroeg bent, blijft u dan nog even in de auto of indien mogelijk buiten wachten. Wanneer u 5 minuten voor tijd naar binnen gaat is dat ruim voldoende.
  • Heeft u een afspraak en krijgt u onverhoopt corona-gerelateerde klachten (koorts en/of luchtwegklachten en/of recent ontstane buikklachten zoals misselijkheid, braken en/of diarree) dan moet u ons bellen om de afspraak te verplaatsen naar één van onze speciale afnamelocaties. Neem dan contact op met ons klantcontactcentrum (afspraken) op T 088 0037 705.

Denkt u aan onze huisregels?

Voor uw veiligheid en die van anderen, vragen wij u de volgende huisregels in acht te nemen:

  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Ga alleen de wachtkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
  • Er mag maximaal één patiënt per prikkamer naar binnen.
  • Wij schudden geen handen.
  • Kijk tijdens de bloedafname de andere kant op.
Bloedafname op Verhoogd Risico Locaties2021-09-02T10:18:13+02:00

Momenteel zijn onze Verhoogd Risico Locaties gesloten. Mocht het in de (nabije) toekomst weer nodig zijn om deze locaties te openen, dan zullen wij hierover op onze website communiceren.

Bij de Verhoogd Risico Locaties kunt u zonder afspraak terecht als u corona-gerelateerde klachten heeft. Op deze locaties wordt door onze medewerkers bloedafname verzorgd met gebruikmaking van extra beschermende middelen. Dit is voor uw veiligheid en die van onze medewerkers. Onze medewerkers kunnen er op deze manier voor zorgen dat de benodigde zorg blijvend geleverd kan worden.

U heeft corona-gerelateerde klachten wanneer u op één van deze drie vragen JA antwoordt:

  1. Heeft u koorts? of
  2. Heeft u luchtwegklachten (hoesten en/of kortademigheid) of
  3. Heeft u recent ontstane buikklachten zoals misselijkheid, braken en/of diarree

Bent u door uw huisarts doorverwezen naar één van onze Verhoogd Risico Locaties, dan kunt u op onderstaande locaties terecht op de aangegeven tijden.

  • Momenteel zijn onze Verhoogd Risico Locaties gesloten. Mocht het in de (nabije) toekomst weer nodig zijn om deze locaties te openen, dan zullen wij hierover op onze website communiceren.

Denkt u aan onze huisregels?

Voor uw veiligheid en die van anderen, vragen wij u de volgende huisregels in acht te nemen:

  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Ga alleen de wachtkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
  • Er mag maximaal één patiënt per prikkamer naar binnen.
  • Wij schudden geen handen.
  • Kijk tijdens de bloedafname de andere kant op.

.

Heeft u nog vragen over het coronavirus, onderzoek of het online afsprakensysteem?

Hieronder kunt u de antwoorden veelgestelde vragen vinden. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u het contactformulier invullen.

Wat zijn corona-gerelateerde klachten?2020-11-09T15:45:08+01:00

U heeft corona-gerelateerde klachten wanneer u op één van deze drie vragen JA antwoordt:

  • Heeft u koorts? of
  • Heeft u luchtwegklachten (hoesten en/of kortademigheid)? of
  • Heeft u recent ontstane buikklachten zoals misselijkheid, braken en/of diarree?
Ik heb corona-gerelateerde klachten. Kan ik op afspraak langskomen?2020-11-30T16:35:42+01:00

Nee, als u corona-gerelateerde klachten heeft kunt u niet bij ons op afspraak langskomen.

U kunt dan wel zonder afspraak terecht op een van onze Verhoogd Risico Locaties (zie Bloedafname op Verhoogd Risico Locaties op de Locaties en openingstijden-pagina) waar wordt gewerkt met speciale beschermingsmiddelen.

Ik heb zelf geen corona-gerelateerde klachten maar wel een gezinslid of huisgenoot die positief is getest op corona. Kan ik op afspraak langskomen?2020-11-30T16:35:04+01:00

U kunt niet bij ons op afspraak langskomen indien u een gezinslid of huisgenoot heeft die in de afgelopen 14 dagen is getest op corona met een positief testresultaat en er nog geen 14 dagen zijn verstreken sinds uw gezinslid of huisgenoot weer uit isolatie mocht.

U kunt dan wel zonder afspraak terecht op een van onze Verhoogd Risico Locaties (zie Bloedafname op Verhoogd Risico Locaties op de Locaties en openingstijden-pagina) waar wordt gewerkt met speciale beschermingsmiddelen.

Kan ik voor alle onderzoeken op alle locaties van Atalmedial terecht?2020-11-09T15:54:11+01:00

Nee, dit hangt van het soort onderzoek af.

Uw arts heeft u een aanvraagformulier meegegeven. Op sommige formulieren staat extra informatie over de locatie waar u terechtkunt en de voorbereiding van het betreffende onderzoek. Wij verzoeken u daarom om uw formulier zorgvuldig door te lezen.

Kan ik voor elk onderzoek online een afspraak maken?2020-11-09T15:54:55+01:00

Nee, voor de volgende onderzoeken kunt u geen afspraak online maken:

  • Sperma inleveren
  • Synacthentest
  • Dysmorfe erytrocyten (urine)
  • Lactose tolerantie test (LTT)
  • H2-ademtesten (lactose/lactulose/glucose ademtest)

Voor deze onderzoeken dient u vooraf telefonisch een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan van maandag t/m vrijdag van 08.00 – 17.00 uur via telefoonnummer 088 – 0037 735.

Meer informatie krijgt u van uw (huis)arts en/of kunt u lezen in de informatiefolders van de betreffende onderzoeken.

De afsprakenplanner opent niet in mijn internetbrowser, wat moet ik doen?2020-11-09T16:28:37+01:00

De afsprakenplanner werkt in de meest gebruikte internet browsers, zoals Chrome, Internet Explorer, Safari en Firefox. Sommige browsers die weinig worden gebruikt, zoals Waterfox, ondersteunen de afsprakenwebsite niet.

Opent de website niet of loopt het systeem vast, gebruik dan een andere browser of probeer het later opnieuw.

Ik heb geen e-mailadres. Hoe kan ik nu toch een afspraak maken?2021-11-22T08:09:48+01:00

Iemand anders kan ook online een afspraak voor u maken als hij/zij een geldig e-mailadres heeft.

Als u geen online afspraak kunt of wilt maken, dan kunt u telefonisch contact opnemen met ons klantcontactcentrum via 088 – 0037 705. Houd er rekening mee dat het druk kan zijn en de wachttijd kan oplopen.

Indien u geen mogelijkheid heeft om (online) een afspraak te maken, dan kunt u terecht op één van onze locaties tijdens een inloopspreekuur. Kijk op deze locatielijst inloopspreekuur op welke afnamelocaties u terecht kunt.

Welke afspraak reden moet ik kiezen voor mijn afspraak?2021-03-31T10:57:06+02:00

Het kan zijn dat u niet precies weet welke afspraak reden u moet invullen in ons online afsprakensysteem.

Hieronder is een tabel te vinden met uitleg wat de afspraak redenen betekenen.

Hoe lang van tevoren kan ik een afspraak maken?2020-11-09T15:57:54+01:00

Het is mogelijk om tot zestig dagen van tevoren een afspraak te maken.

Ik heb een afspraak gemaakt, maar ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen. Wat moet ik doen?2020-11-09T16:28:49+01:00

Het is mogelijk dat de afspraakbevestiging in uw spambox terecht komt. Ontvangt u ook daar geen bevestigingsmail, dan hoeft u niet te bellen. Uw afspraak is gemaakt en gaat door.

Ik heb een afspraak gemaakt, maar ik ben helaas verhinderd. Moet ik mijn afspraak afzeggen?2021-02-09T14:28:20+01:00

Kunt u onverhoopt niet op uw afspraak komen? U kunt deze hier annuleren door op “Afspraak annuleren” te klikken. Indien nodig kunt u ook uw afspraak verzetten. Klik dan op “Afspraak wijzigen”. Heeft u een vraag over uw afspraak of hulp nodig bij het maken van een afspraak, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum. Het klantcontactcentrum is bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.00 uur via T 088 0037 705.

Let op
U kunt uw afspraak alleen online afzeggen of verzetten als u uw afspraak eerder ook online had gemaakt. Als u telefonisch een afspraak had gemaakt wordt u verzocht om ons klantcontactcentrum te bellen om deze af te zeggen of te verzetten via T 088 0037 705.

Ik heb een afspraak gemaakt en zal op de dag van mijn afspraak langskomen. Zijn er extra maatregelen door het coronavirus waar ik rekening mee moet houden?2020-11-09T16:00:00+01:00

U wordt verzoek om de volgende maatregelen in acht te nemen:

  • Houd anderhalve meter afstand en schud geen handen
  • Desinfecteer uw handen
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi ze weg na gebruik
  • Kijk tijdens afname de andere kant op
  • Atalmedial volgt de landelijke richtlijnen m.b.t. het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen op
  • In de wachtkamers kunnen een maximaal aantal mensen plaatsnemen. Bij binnenkomst op onze afnamelocaties wordt op posters vermeld hoeveel mensen er in de wachtkamer plaats kunnen nemen.
  • Ga alleen de wachtkamer en prikkamer in, tenzij het noodzakelijk is dat er iemand bij u is.
Waarom wordt mijn huid niet gedesinfecteerd voor de afname?2020-11-09T16:00:54+01:00

De hygiënemaatregelen die wij volgen schrijven niet voor dat het desinfecteren van de plek van afname noodzakelijk is. Voor iedere patiënt gebruiken we een nieuwe, steriele naald en de afnamemedewerkers desinfecteren de handen nadat zij een een patiënt hebben geholpen. Dit zorgt ervoor dat de afname veilig en hygiënisch kan gebeuren.

Ik heb een afspraak gemaakt. Moet ik een mondkapje dragen?2020-11-09T16:02:32+01:00

Afhankelijk van de afnamelocatie kan u gevraagd worden een mondkapje te dragen. Wanneer een mondkapje verplicht is op de locatie waar u een afspraak heeft, staat dit in de afspraakbevestiging, die u per mail ontvangt, vermeld.

.

Afnamelocatie op de Jan Tooropstraat ook op zaterdag open (m.u.v. trombosezorgpatiënten)

Sinds zaterdag 17 oktober is het mogelijk om ook op zaterdagochtend op afspraak langs te komen op de afnamelocatie op de Jan Tooropstraat. U kunt op afspraak terecht voor bloedafname en om materiaal in te leveren. Trombosezorgpatiënten kunnen op deze dag niet terecht voor het bepalen van hun INR-waarde. De poli zal haar deuren van 08.00 t/m 12.00 uur openen voor patiënten die een afspraak maken met behulp van ons online afsprakensysteem.

Ga naar de bovenkant